
Każdy z nas dostaje setki wiadomości miesięcznie, a jeśli jesteś jednym z tych szczęśliwców, którzy nie pozbyli się jeszcze swojej skrzynki SMS-owej, to zapewne masz do czynienia z niezliczoną ilością promocji, przypomnień o płatnościach czy ofertami banków, które próbują Ci sprzedać “jedyną słuszną kartę kredytową”. Ale, czy SMS marketing naprawdę działa? Otóż tak, działa! I to całkiem skutecznie.
SMSy – Krótkie, ale jakże skuteczne
Wiemy, że w świecie internetu królują długie posty, artykuły pełne informacji i video na YouTube, które trwa godzina. Jednak gdy chodzi o SMS, zasada jest prosta: “Mniej znaczy więcej”. I to właśnie ta prostota sprawia, że marketing SMS działa. Wiadomość o długości 160 znaków (w zasadzie to 160 to tylko sucha matematyka, bo każdy zna ten limit, ale wie, że nie musi się aż tak przywiązywać do tej liczby) nie przytłacza odbiorcy. Ma on jedną szansę, by przeczytać, kliknąć lub… zignorować. Dlatego firmy muszą dać z siebie wszystko w tej jednej, krótkiej wiadomości.
Z jednej strony to wyzwanie, bo muszą zmieścić coś w 160 znakach. Z drugiej strony jest to także ogromna zaleta: jeśli coś jest krótkie i treściwe, to łatwiej to zapamiętać. I tak oto proste zdanie, jak „Tylko dzisiaj 50% zniżki na wszystko w sklepie XYZ!” ma o wiele większą moc przyciągania niż cała strona reklamowa.
Wszyscy mają telefony, a to już sukces
Wszyscy mamy telefony komórkowe. No, prawie wszyscy. Zgodnie z danymi, większość dorosłych osób na świecie korzysta z telefonów. To oznacza, że marketing SMS trafia do naprawdę szerokiego grona odbiorców. Niezależnie od tego, czy ktoś jest geekiem technologicznym, który sprawdza swój telefon co minutę, czy staruszką, która tylko dzwoni do wnuków – każdy ma telefon w kieszeni.
Co więcej, większość z nas nosi go zawsze ze sobą. Czy to na plaży, w kawiarni, czy nawet na imprezie. To sprawia, że SMS-y mają tę niewątpliwą przewagę nad innymi formami marketingu, jak chociażby e-mail, który może trafić do spamu. Otrzymując SMS, jesteś prawie pewien, że odbiorca go zobaczy – i to szybko. Biorąc pod uwagę, że ponad 90% SMS-ów jest otwieranych w ciągu trzech minut, marketing SMS ma naprawdę dużą skuteczność (więcej na ten temat przeczytasz na stronie SMSAPI).
Personalizacja, czyli jak SMS zmienia cię w VIP-a
Zanim pomyślisz, że SMS to tylko masa bezosobowych wiadomości typu „kup teraz”, muszę cię zaskoczyć. Marketing SMS może być naprawdę bardzo personalizowany. Jeśli firma dobrze zna swoich klientów, potrafi wysłać im wiadomość, która będzie wyglądała na prawdziwie osobistą. Możesz otrzymać SMS z imieniem, z przypomnieniem o urodzinach (czy ktoś nie chciałby, żeby ich ulubiony sklep wysłał SMS z rabatem na dzień dobry?), a także z indywidualną ofertą, opartą na tym, co już kupiłeś.
„Cześć, Piotrze! Przypominamy, że masz 30% zniżki na swoje ulubione produkty. Tylko do końca tygodnia!” – brzmi to trochę jak wiadomość od przyjaciela, prawda? A to właśnie siła personalizacji, która sprawia, że odbiorca nie czuje się jak w tłumie. Tylko on dostaje taką ofertę. Czuć się wyjątkowo? Tak, to właśnie dzięki marketingowi SMS!
Niska cena, wielka skuteczność – marketing SMS a budżet
W porównaniu do innych form reklamy, jak np. reklama telewizyjna, billboardy czy nawet reklamy internetowe, marketing SMS to stosunkowo tani sposób na dotarcie do szerokiego grona odbiorców. Koszt wysłania jednej wiadomości SMS to tylko ułamek tego, co musielibyśmy zapłacić za reklamy w telewizji, nie mówiąc o produkcji samego spotu. Dla małych firm i startupów, które dopiero zaczynają swoją przygodę z marketingiem, SMS może być idealnym rozwiązaniem: tani, szybki i skuteczny. Kiedy liczy się każdy grosz, nie ma lepszej opcji, by dotrzeć do klienta.
Przeczytaj również: Czym jest RCS.
I tak oto mamy koło zamachowe: niskie koszty, szerokie dotarcie, szybkość i personalizacja – oto przepis na skuteczny marketing SMS. A skoro firmy zaczynają dostrzegać jego potencjał, to można śmiało powiedzieć, że marketing SMS wcale nie jest przeżytkiem, a jedynie świetnym narzędziem w arsenale marketingowym.
Marketing SMS wciąż na fali
Chociaż marketing SMS jest jednym z najstarszych narzędzi marketingowych w erze cyfrowej, nie stracił na swojej skuteczności. Dzięki swojej prostocie, szybkości i wyjątkowej personalizacji, może skutecznie angażować odbiorców i zwiększać sprzedaż. Zatem nie bójmy się SMS-ów! To narzędzie, które zaskakuje swoją efektywnością, zwłaszcza gdy jest dobrze dopasowane do odbiorcy. Na pewno nie pożałujesz, że włączysz go do swojej strategii marketingowej!